Oneworld Global Business Services

قبرس برای کسب و کار ایرانی

 

قبرس که عضو اتحادیه اروپا است می‌تواند دروازه‌ای مهم برای کسب و کار و سرمایه ایرانی باشد. از این کشور می‌توان به عنوان پلی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اتحادیه اروپا استفاده کرد.
  • 12,5% مالیات شرکتی، پایین‌ترین میزان در اتحادیه اروپا
  • معافیت از مالیات بر سود سهام، عواید حاصل از سهام و اوراق بهادار
  • بدون مالیات بر سود حاصل از استقرار دائم (PE)
  • بدون مالیات تکلیفی بر خروج درآمد در قالب سود سهام، بهره و حق امتیاز
  • شبکه گسترده معاهدات مالیاتی مضاعف 
قبرس و ایران اخیراً وارد معاهده مالیاتی مضاعف (DTT) شدند. معاهده مالیاتی مضاعف امر مطلوبی است و انتظار می‌رود که باعث تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود. این معاهده از مدل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) پیروی می‌کند. به طور خاص، مالیات تکلیفی به 5%/10% برای سود سهام (5% در صورتی که مالکیت در پرداخت شرکت بیش از 25% باشد)، 5% برای بهره و 6% برای حق امتیاز محدود شده است.
 
اصلاحات مالیاتی اخیر که افراد غیرقبرسی را پوشش می‌دهد برای تاجرانی که مایل به راه‌اندازی کسب و کار و تبدیل شدن به ساکنان مالیاتی قبرس هستند بسیار جذاب است. اصطلاح «محل اقامت» وارد قوانین شده است و همه افراد غیرمقیم (یعنی افراد خارجی که در قبرس کار می‌کنند) به طور کامل از مالیات بر سود سهام، بهره و سایر درآمدها معاف شده‌اند. علاوه بر این، افراد غیرمقیم دارای درآمد سالانه بیش از 100.000 یورو از 50% معافیت از مالیات بر درآمد بهره‌مند می‌شوند.
 
همچنین شهروندان غیرقبرسی که دارای برخی از شرایط اقتصادی اصلی هستند می‌توانند شخصاً یا از طریق شرکتی که در آن به عنوان سهامدار حضور دارند نسبت به اخذ تابعیت قبرس اقدام کنند. تابعیت قبرس به همسر سرمایه‌گذار و همچنین به فرزندان بزرگسال وی (18 سال یا بالاتر) که از لحاظ مالی وابسته هستند اعطا می‌شود. همسر و فرزندان ملزم به داشتن هیچگونه شرایط مالی نیستند.

شرکت Oneworld ltd ما یکی از شرکت‌های پیشرو مشاوره کسب و کار در قبرس است که خدمات ویژه و سفارشی به مشتریان ارائه می‌دهد. خدمات ما عبارتند از تاسیس شرکت، کارگزاری شرکت، امانت‌داری، تراست، مدیریت شرکت، حسابداری، پرداخت حقوق و دستمزد و پشتیبانی فناوری اطلاعات. ما همچنین در زمینه درخواست ویزا و مجوز اقامت، و اخذ تابعیت به ارائه خدمات می‌پردازیم. تمام خدمات تحت کنترل ما به صورت درون سازمانی انجام می‌گیرند تا محرمانه بودن اطلاعات مشتریان‌ تضمین شود.

شرکت وابسته ما Oneworld MidEast ltd در دبی خدمات مشابهی را ارائه می‌دهد.
 
مایه خرسندی ما خواهد بود که در مورد راهکاری برای شما گفتگو کنیم.




Sitemap | © Copyright, All Rights Reserved. | Designed & Developed by Dot.Cy